Pe data de 31 martie 2018, NESsT România, împreună cu Brutăria CONCORDIA, sărbătoresc un an de parteneriat de succes cu Fundația Alstom.
În martie 2017, Fundația Alstom, organizație ce se implică activ în îmbunătățirea condițiilor de viață a comunităților unde activează compania multinațională Alstom, a selectat, din rândul mai multor proiecte pentru dezvoltare economică, propunerea NESsT de sprijinire a întreprinderilor sociale din România aflate într-un stadiu de creștere. În acest sens, Fundația NESsT România, Fundația Alstom și Organizația Umanitară Concordia, membră a portofoliului NESsT din anul 2014, au încheiat un parteneriat de un an de zile pentru a sprijini Brutăria CONCORDIA, întreprindere socială care angajează tineri din medii vulnerabile.
CONCORDIA a primit un grant pentru dezvoltarea infrastructurii din partea Fundației Alstom și servicii de consultanță din partea NESsT pentru creșterea performanței operaționale. Întreprinderea socială a achiziționat un nou mijloc de transport și o mașină de ambalat individual, care le-a permis livrarea de produse proaspete de patiserie către o varietate mai mare de clienți.
“NESsT și Alstom ne-au ajutat să achiziționăm echipament care contribuie la eficientizare operațională, reducerea costurilor și creșterea capacității de producție. Acum avem posibilitatea de a livra comenzi mai mari întrucât capacitatea de producție ne permite. Pentru noi, creșterea vânzărilor înseamnă mai multe oportunități de angajare oferite tinerilor la risc.” (Alice Stavride, Manager CONCORDIA DEVELOPMENT)
La fel ca orice întreprindere socială aflată în dezvoltare, CONCORDIA întâmpină provocări în procesul de creștere a vânzărilor. Managerul întreprinderii sociale, Alice Stavride, consideră că vânzarea pâinii făcută de CONCORDIA necesită un set de abilități diferite: “Noi nu vindem o pâine oarecare. Vindem o pâine cu poveste. Trebuie să învățăm să spunem acea poveste.” NESsT a recunoscut și a înțeles această nevoie, prin urmare a încurajat CONCORDIA să investească o parte din grant în participarea la ateliere de storytelling și public speaking. Programul de training a ajutat managerul de întreprindere socială să spună povestea din spatele Brutăriei CONCORDIA mai convingător și către o audiență mai largă.
În iunie 2017, 7 tineri au absolvit cursurile școlii vocaționale de brutar-patiser derulate de CONCORDIA. Întreaga promoție de tineri lucrează în prezent în industria de brutărie-patiserie. În cadrul întreprinderii sociale au fost angajați 3 tineri care vor absolvi cursurile școlii vocaționale de brutar-patiser în 2018.
“Fiind primul proiect sprijinit de Fundația Alstom în România, am fost impresionați de voința întreprinderii sociale Concordia de a se îmbunătăți și dezvolta încontinuu. Unul dintre obiectivele principale ale Fundației Alston este să contribuie la creșterea economică și dezvoltarea socială a comunităților locale, deci suntem foarte bucuroși că acești tineri provening din medii vulnerabile au oportunitatea de a își construi o cale sustenabilă în viața.” a spus Barry Howe, Secretar General al Fundației Alstom.