81% dintre tinerii din proiectul Academia de Cariere Tehnice și-au dezvoltat gândirea critică

0

  • 48 de tineri au absolvit proiectul Academia de Cariere Tehnice
  • 6 echipe au implementat proiecte comunitare în 5 orașe
  • Participanții au beneficiat de 11 ateliere de dezvoltare personală și 2 evenimente de tip „Biblioteca Vie”
  • 25 de tineri au participat la tabăra de vară unde au înțeles importanța implicării comunitare

București, 12.10.2023. Proiectul Academia de Cariere Tehnice, desfășurat de Școala de Valori, cu susținerea PEPCO, a oferit oportunități semnificative pentru elevii din liceele tehnologice din aproape toată țara. Cei mai mulți participanți au fost din județele Prahova, Iași și Buzău. Proiectul a fost organizat pentru elevii de clasa a X-a și a XI-a, dornici să-și exploreze potențialul și să înțeleagă cum ar putea arăta o carieră în domeniul tehnic sau în alte domenii conexe.

Timp de 11 luni, tinerii participanți au beneficiat de 11 ateliere de dezvoltare personală, 2 evenimente inspiraționale de tip „Bibliotecă Vie” și o vizită la unul dintre magazinele PEPCO România. De asemenea, pentru cei mai activi 25 de elevi, proiectul le-a adus și o tabără de vară, care le-a oferit ocazia de a aprofunda conceptul de implicare comunitară. Atunci, au pus cap la cap necesitățile de la ei din comunitate și au venit cu proiecte pentru soluționarea problemelor, pe care le-au susținut în cadrul unui pitch. Astfel, au fost implementate 6 proiecte comunitare în 5 orașe. Tinerii au conștientizat că pot aduce schimbare în localitățile în care trăiesc și pot deveni un exemplu de urmat. Așa au ajuns să soluționeze probleme prin proiecte de ecologizare, de crearea spațiilor de socializare, dar care să susțină cunoștințele de mediu, au realizat și ateliere de protecția mediului sau cursuri anti-bullyng.

Proiectul ACT by PEPCO înseamnă un traseu educațional dinamic și constructiv, prin care tinerii ajung să-și dezvolte competențele cheie, care îi vor ajuta în procesul de alegere a carierei în funcție de abilitățile personale.

Rebeca Păișan este una dintre participante din proiectul ACT by PEPCO. Are 17 ani și este în clasa a X-a la Liceul Tehnologic Beceni. Rebeca a înțeles cu ajutorul activităților din proiect că poate să greșească și nu se teme de alegerile sale: „Aș dori să devin șofer de tir sau director administrativ al mai multor firme. Am hotărât să mă înscriu în proiect datorită unei prietene, dar și datorită atelierelor de dezvoltare personală, dorindu-mi să învăț cât mai multe lucruri noi, deoarece îmi place să cunosc cât mai multe din diverse domenii. Toate atelierele mi-au plăcut, însă în mod special „Biblioteca Vie” a fost foarte interesantă pentru mine, deoarece am putut sa aflu procesul celorlalți de evoluție și am apreciat toate sfaturile primite. Diferențele au fost vizibile după ce am participat la atelierul despre luarea deciziilor, acordând un timp mai îndelungat de gândire, devenind mai rapidă și eficientă în luarea deciziilor. O altă schimbare vizibilă este reprezentată de faptul că nu îmi mai este frică să greșesc, am devenit mult mai încrezătoare în propriile forțe.”

Valentin Belgiuc este un al participant, el are 19 ani și învață la Liceului Tehnologic „Duiliu Zamfirescu” din Dragalina. „Experiența mea în proiectul ACT by Pepco a fost pentru mine o oportunitate de a-mi cunoaște mai bine atuurile și chiar de a-mi stimula abilitățile pe care le aveam, însă nu le conștientizasem înainte de a participa la atelierele oferite de Școala de Valori. Atelierele la care am participat au fost excepționale, foarte interactive, bine puse la punct în așa fel încât la finalul atelierului toți participanții să rămână cu anumite „valori” de care poate nu știam până în acel moment.

Participanții și-au dezvoltat competențe precum gândirea critică, creativă, abilitatea de comunicare și implicarea socială. Așadar, 73.21% dintre participanți și-au dezvoltat competența de gândire creativă, în timp ce 81.07% au îmbunătățit gândirea critică. De asemenea, 84.62% dintre participanți au câștigat abilități de comunicare eficientă.

Dragos Belduganu, manager colaborări instituționale și internaționale Școala de Valori, consideră că „într-un secol în care evoluția tehnologică este la o viteză foarte mare, există o teamă din ce în ce mai mare cu privire la evoluția pieței muncii și viitorul locurilor de muncă. Suntem departe de momentul în care roboții și Inteligența Artificială o să ne înlocuiască, însă pentru tinerii fără experiență, complexitatea devine din ce în ce mai apăsătoare. Prin Academia de Cariere Tehnice, ne-am propus să-i ajutăm pe adolescenți să navigheze prin provocările pieței muncii răspunzându-și la întrebări esențiale pentru viitorul lor. De asemenea, am lucrat cu tinerii astfel încât să se conecteze cât mai mult la comunitățile din care fac parte, să gândească și să implementeze proiecte pentru a câștiga câteva experiențe practice de lucru pe proiecte, încă din timpul liceului. Generația 2023 din ACT by Pepco a învățat că e important să te uiți la propriile valori, să-ți înțelegi cât mai bine propria persoană, astfel încât să-ți găsești locul cel mai potrivit într-un viitor într-o continuă schimbare.”

O componentă importantă a proiectului a fost implicarea comunitară, iar 91.15% dintre beneficiari au demonstrat abilitatea de a se adapta în fața provocărilor și de a finaliza cu succes sarcinile.

Raluca Popescu este Corporate Social Responsibility Specialist în cadrul PEPCO România și a subliniat importanța programului ACT by PEPCO, evidențiind angajamentul continuu al companiei în susținerea educației echitabile și dezvoltării personale a tinerilor: „Educația echitabilă și de calitate este direcția strategică de intervenție în comunitate pentru Pepco România. Deși oferim stagii de practică și colaborăm cu foarte multe licee la nivel național, ACT by Pepco a fost primul program dedicat dezvoltării personale și profesionale pentru liceenii de la profilele tehnologice și vocaționale. Faptul că suntem deja la a III -a ediție și avem un număr din ce în ce mai mare de participanți ne demonstrează că programul elaborat de Școala de Valori are impact în dezvoltarea acestor tineri.”

Despre Școala de Valori

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală și non-profit, înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor din mediul preuniversitar experiențe de dezvățare a convingerilor și comportamentelor disfuncționale și reînvățarea unor noțiuni care pun accentul pe identificarea potențialul individual, dezvoltarea competențelor pentru viață și creșterea abilității de a lucra colaborativ, multidisciplinar și multigenerațional pentru a transforma societatea actuală într-una centrată pe valori sănătoase.

Școala de Valori a ajuns prin intermediul proiectelor la 146.173 de elevi și studenți și 11.702 de profesori și în 5.916 de școli.

Despre PEPCO România

Pepco este lanțul de retail european cu cea mai rapidă creștere, oferind îmbrăcăminte pentru întreaga familie și bunuri de uz casnic. Motto-ul rețelei „Descoperă calitatea, bucură-te de preț” atrage în fiecare lună milioane de clienți. Compania are aproape 4.000 de magazine și este prezentă în 20 țări din Europa. În prezent, rețeaua are peste 25.000 de angajați, dintre care aproximativ 2970 doar în România. La nivel de grup, Pepco desfășoară activități extinse în domeniul dezvoltării durabile pe baza unei strategii care acoperă toate domeniile ESG. Scopul companiei este de a implementa și de a oferi clienților soluții durabile prin reducerea impactului activității asupra mediului și ajută clienții să facă alegeri mai informate și benefice pentru planetă, în fiecare zi. Din punct de vedere social, își propune să diminueze inegalitățile și să ofere șanse egale la un start bun în viața de adult copiilor și adolescenților. Nu în ultimul rând, investește în dezvoltarea angajaților și îi încurajează să se implice în acțiuni de voluntariat. Pentru mai multe informații accesați www.pepco.eu

Despre autor

avatar

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală apărută în 2009 ca urmare a unei idei îndrăznețe a mai multor tineri întreprinzători. În toate ”viitorurile posibile”, vor avea succes aceia care își explorează potențialul și învață să se auto-depășească, colaborează cu celelalte generații și caută activ oportunități astfel încât să contribuie la transformarea societății, oferind bunăstare generațiilor prezente și viitoare. Misiunea Școlii de Valori este aceea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor lor vieți, fiind singura asociație din România care implementează în programele sale educația centrată pe valori. Acest model educațional implică dezvoltarea de competențe împărțite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalității, implicare civică și well-being. Școala de Valori dezvoltă patru programe educaționale naționale: Adoptă un Liceu, Excepționalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educației din România, oferind cunoaștere și îndrumare adolescenților, tinerilor și profesorilor.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.