B Lab publică noile standarde B Corp, ridicând ștacheta pentru companiile din întreaga lume 

0

În aprilie, B Lab a lansat noile standarde pentru certificarea B Corp, menite să mobilizeze companiile spre acțiuni concrete în fața celor mai presante provocări sociale și de mediu la nivel global, marcând astfel cea mai importantă evoluție din cei 19 ani de activitate ai organizației nonprofit. 

Pe măsură ce criza climatică se intensifică și inegalitățile sociale se adâncesc, noile standarde oferă companiilor claritate cu privire la modul în care pot acționa concret și semnificativ în sprijinul oamenilor și al planetei, ridicând nivelul de exigență pentru toate afacerile, cu B Corps în frunte. Aceste standarde sunt un model open-source pentru liderii responsabili și sunt disponibile gratuit în aplicația B Impact. 

Aflate la a șaptea iterație, noile standarde B Lab vin ca urmare a succesului mișcării globale B Corp, încurajând companiile să genereze impact la scară largă în direcția unor obiective sociale și de mediu comune. În contextul în care comunitatea B Corp se află într-un moment-cheie, apropiindu-se de pragul de 10.000 de companii în peste 100 de țări, cu aproape 1 milion de angajați activi în 160 de industrii, potențialul de schimbare pozitivă în economie atinge noi cote. 

În urma unui proces de consultare derulat pe parcursul mai multor ani, la care au participat diverși stakeholderi, B Lab introduce o serie de cerințe clare pe care toate companiile B Corp trebuie să le respecte, în cadrul celor șapte „Teme de Impact”, și renunță la sistemul anterior de punctaj cumulativ. Astfel, companiile B Corp vor trebui să-și administreze impactul într-o manieră integrată, crescând concomitent nivelul de transparență și claritate pentru public. 

Companiile B Corp trebuie să îndeplinească standarde de performanță în cadrul a șapte Teme de Impact”: 

  • Scop și guvernanța stakeholderilor: Să acționeze conform unui scop definit și să integreze guvernanța stakeholderilor în procesul decizional, creând structuri de guvernanță care să monitorizeze îndeplinirea scopului și performanța socială și de mediu. 

  • Acțiune pentru climă: Să elaboreze un plan de acțiune care sprijină limitarea încălzirii globale la 1,5°C și, în cazul companiilor mari, să includă date privind emisiile de gaze cu efect de seră și ținte validate, bazate pe știință. 

  • Drepturile omului: Să înțeleagă modul în care operațiunile și lanțul lor valoric pot implica riscuri privind încălcarea drepturilor omului și să ia măsuri pentru a preveni și atenua aceste impacturi negative. 

  • Muncă echitabilă: Să ofere locuri de muncă de calitate și să dezvolte o cultură organizațională pozitivă, să implementeze practici salariale echitabile și să includă feedbackul angajaților în procesul decizional.

  • Protecția mediului și circularitate: Să evalueze impactul asupra mediului și să ia măsuri semnificative pentru a-l reduce, atât în operațiunile proprii, cât și de-a lungul lanțului valoric. 

  • Justiție, echitate, diversitate și incluziune: Să promoveze locuri de muncă incluzive și diverse și să contribuie în mod semnificativ în comunități juste și echitabile. 

  • Relații guvernamentale și acțiune colectivă: Să se implice în eforturi colective pentru a genera schimbări sistemice, să susțină politici care conduc la rezultate sociale și de mediu pozitive și, în cazul celor mai mari companii, să facă publice rapoartele fiscale, pe țară. 

Pe măsură ce companiile se confruntă cu o complexitate tot mai mare a reglementărilor și cu presiuni crescânde pentru a renunța la inițiativele de climă și justiție socială, noile standarde B Lab oferă o cale clară pentru un angajament susținut. Recunoscând presiunile cu care se confruntă companiile în prezent, standardele integrează date și metodologii din alte scheme de certificare și cadre de sustenabilitate – inclusiv GRI, SBTi și Fairtrade – permițând companiilor să se concentreze pe ceea ce contează cu adevărat: să opereze în beneficiul tuturor stakeholderilor. 

Deși certificarea B Corp confirmă că o companie îndeplinește standarde ridicate de performanță socială și de mediu, angajamentul față de progres nu se oprește aici. Îmbunătățirea continuă este o piatră de temelie a noilor standarde B Corp – companiile trebuie să demonstreze progrese în timp, inclusiv atingerea unor repere importante la 3 și 5 ani, ceea ce le oferă liderilor cadrul necesar pentru a continua să genereze un progres semnificativ pe parcursul călătoriei lor ca B Corp. 

„Într-un moment în care alți lideri dau înapoi, mediul de afaceri trebuie să impulsioneze progresul. Nu este doar o actualizare, ci o regândire completă a modului în care companiile pot genera impact real pentru a răspunde provocărilor contemporane”, spune Clay Brown, Co-Lead Executive, B Lab Global. „Noile standarde ale B Lab pot servi drept foaie de parcurs pentru leadership în problemele sociale și de mediu, exact atunci când este mai mare nevoie de ele.” 

„După patru ani, două consultări publice și 26.000 de opinii și recomandări din partea companiilor, publicului și experților, suntem încrezători că noile standarde sunt clare, ambițioase și cu adevărat capabile să ridice ștacheta pentru afacerile din întreaga lume”, spune Judy Rodrigues, Director of Standards la B Lab Global. „Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu comunitatea noastră în timp ce adoptă aceste standarde și creează un impuls real pentru schimbări de sistem.” 

„Companiile europene au fost și continuă să fie dedicate rolului de deschizători de drum în utilizarea afacerilor ca forță pentru bine”, afirmă Juliette Caulkins, Managing Director la B Lab Europe. „Aceste noi standarde oferă o direcție clară și credibilă pentru afaceri și sunt aliniate cu așteptările și cadrele internaționale – transformând ambiția în acțiune și deschizând drumul către o economie mai incluzivă și sustenabilă.” 

— 

Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați: media@bcorporation.eu

Despre B Lab: 

B Lab este o organizație nonprofit care transformă economia globală pentru a aduce beneficii tuturor oamenilor, comunităților și planetei. Lider în schimbarea sistemelor economice, rețeaua globală B Lab creează standarde, politici, instrumente și programe dedicate mediului de afaceri și acordă companiilor certificatul B Corp – cunoscute sub numele de B Corps – care conduc prin exemplu. Ca parte a acestei rețele globale, B Lab Europe crește gradul de conștientizare asupra mișcării B Corp și militează pentru legislație care să responsabilizeze companiile și să genereze schimbări cu impact real în economia europeană. 

Comunitatea globală a B Lab include în prezent peste 950.000 de angajați în peste 9.600 de companii B Corp (dintre care peste 2.200 în Europa), active în 102 țări și 161 de industrii. Pentru mai multe detalii, vizitați bcorporation.eu

Despre certificarea B Corp: 

Companiile certificate B Corp, sau B Corps, sunt acele companii verificate că îndeplinesc standardele B Lab privind performanța socială și de mediu, transparența și responsabilitatea. Bazate pe contribuții din partea stakeholderilor, cercetare și bune practici consacrate, standardele B Lab stau la baza cerințelor de certificare B Corp și a instrumentelor de management al impactului dezvoltate de B Lab, influențând totodată programele și inițiativele colective de acțiune ale rețelei.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 60 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.